ČEZ heeft de meeste klanten opgespoord die het DPI-bericht niet konden ontvangen

De grootste energieleverancier van Nederland – ČEZ – meldt dat 96% van de klanten die door het faillissement van leveranciers in het DPI-regime terechtkwamen al is overgestapt naar een standaard contract. ČEZ zette extra communicatiemiddelen in om zelfs de moeilijk bereikbare klanten succesvol te benaderen.

Spread the love

De grootste energieleverancier van Nederland – ČEZ – meldt opnieuw een flinke afname van het aantal klanten in het zogeheten DPI-regime (leverancier van laatste instantie). Inmiddels is 96% overgestapt of bezig over te stappen naar een standaard energiecontract, nadat ze onbedoeld in het DPI terechtkwamen door het faillissement van verschillende energieleveranciers.

ČEZ, bekend van onder andere haar kantoren in Amsterdam en Rotterdam, slaagde erin bijna alle klanten te bereiken die sinds de val van Bohemia Energy in oktober 2021 in het DPI-regime belandden. Bij zo’n tienduizend mensen lukte dat echter aanvankelijk niet via de gebruikelijke post.

Succes dankzij intensieve communicatie

Om toch alle betrokkenen te bereiken, schakelde ČEZ extra kanalen in: SMS-berichten, e-mails, mediaberichten en posts op sociale media. Dat leverde resultaat op – het aantal klanten in het DPI-regime daalde tot rond de 1.500. Dankzij huisbezoeken en actief telefonisch contact wist het bedrijf uiteindelijk zelfs alle maar vijftig van deze klanten te bereiken. De laatste groep krijgt binnenkort nogmaals persoonlijk bezoek.

Soms lijkt beëindiging van het DPI-regime voor bepaalde aansluitingen niet mogelijk. Medewerkers kwamen geregeld op adressen waar de brievenbussen uitpuilden doordat ze lange tijd niet zijn geleegd – een duidelijk teken dat er niemand meer woont of de woning leegstaat.

ČEZ benadrukt daarom: kijk eens bij ouders, grootouders of buren of zij per ongeluk in het DPI-regime zitten. Heeft u, of iemand die u kent, een aansluiting die plots valt onder de ‘leverancier van laatste instantie’? Neem dan direct contact op via een ČEZ-winkel, rond alles af online, of bel met de klantenservice, zodat u snel weer een regulier contract heeft.

Spread the love